دکترسیدرضا گلدوزیان روز یکشنبه در نشست خبری هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی افزود: مصرف مکمل هایی که در داروخانه ها وجود دارد و توسط متخصص دارو ساز تهیه شده ، در صورت صلاح دید مربی و تجویز پزشک ایرادی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی یکهزار و یکصد و 62 باشگاه دارای مجوز وجود دارد، بیان کرد: این باشگاهها تمامی استانداردها را داشته اند و اداره اماکن، بهداشت و هیات پزشکی ورزشی به طور مستمر بر آنها نظارت دارند.
دکتر گلدوزیان با بیان اینکه 76 باشگاه در 9 ماه سال جار ی مورد مهر و موم شده اند، اضافه کرد: رعایت نکردن موارد مختلف ازجمله فروش و مبادله مکملها علت این کار بوده است .
رئیس هیات پزشکی- ورزشی خراسان رضوی با بیان اینکه هر باشگاه ورزشی باید پایگاهی برای مبارزه با اعتیاد باشد اظهار کرد: فروش و جابجایی مواد نه تنها بر خلاف اصول اخلاق ورزشی است بلکه توزیع کنندگان علاوه بر مهر و موم باشگاه، به مراجع قانونی معرفی می شوند.
او با بیان اینکه از 300 هزار ورزشکار استان، تنها نیمی از آنها عضو بیمه ورزشی هستند بیان کرد: کوتاهی باشگاهها و کمبود نیروهای نظارتی از سوی هیات موجب شده که ورزشکاران عضو بیمه ورزشی نباشند که ما نیز سعی بر آن داریم که با تلاش باشگاهها تعداد بیمه شدگان را افزایش دهیم.
دکتر گلدوزیان همچنین با اشاره به این که این هیات یکی از قدیمی ترین هیات های پزشکی ورزشی کشور است عنوان کرد: تا به حال 3 تولید ملی در کشور داشته ایم که با استقبال ورزشکاران روبرو شده است.
وی در مورد آسیبهای ورزشی به وجود آمده در سال 1395 عنوان کرد: با توجه به اینکه یک سوم ورشکاران استان را بانوان تشکیل می دهند ولی بیشتر آسیبها در میان ورزشکاران مرد بوده است.
دکتر گلدوزیان ادامه داد: در سال جاری 426 مورد آسیب دیدگی ثبت شده است که نسبت به جمعیت ورزشکاران استان، آمار قابل قبولی است و تا به حال چهار مورد فوتی در رشته های ورزشی داشته ایم که 3 مورد آن در رشته های هوایی بوده است و یک مورد دیگر آن در رشته فوتبال پیشکسوتان رخ داده است.
7495/6012خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.