سردار قاسم رضایی روز شنبه در سفر چند ساعته به شهرستان تایباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تایباد یکی از مناطقی است که بیش از 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و با توجه به شرایط این کشور از نظر تولید انواع مواد مخدر و شرارت، شاهد درگیری های فراوان با اشرار و قاچاقچیان در این مرز هستیم.
وی اظهار کرد: تعقیب اشرار در این منطقه به دلیل سخت گذر بودن آن بسیار مشکل است اما همرزمان ما در درگیری روز گذشته (جمعه) اشرار را حدود 15 کیلومتر تعقیب کردند و در ارتفاع 2 هزار متری با شجاعت جنگیدند و در حین درگیری 2 تن از این مرزبانان به شهادت رسیدند.
وی گفت: به منظور بازدید از محل درگیری هیاتی از مرزبانی کشور ظهر شنبه وارد شهرستان تایباد شده است.
سردار رضایی افزود: درگیری ها هم اکنون ادامه دارد و اشرار در محاصره نیروهای مرزبانی هستند که امیدواریم در روزهای آینده خبر خوشی از بازداشت یا به هلاکت رسیدن آنان به اطلاع مردم برسانیم.
وی اظهار کرد: روز شنبه در گفت و گو با مرزبانان درجه یک کشور افغانستان کنترل بیشتر مرزهای 2 کشور را مطالبه کردیم که امیدواریم همانند گذشته همکاری لازم در این زمینه ادامه داشته باشد.
ستوان یکم 'جواد آرامش' و ستوان دوم 'امیر نامدار' از فرماندهان یکی از پاسگاه های حوزه استحفاظی هنگ مرزی تایباد روز جمعه در درگیری با اشرار و سوداگران مرگ به شهادت رسیدند.
مراسم تشییع پیکر این 2 شهید فردا (یکشنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان تربت حیدریه برگزار می شود.
استان خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
شهرستان تایباد نیز در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494 / 6053 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.