معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در وضعیت خوبی از لحاظ استفاده از ماسک قرار نداریم و این الزام از سوی شهروندان بسیار کمرنگ شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اظهار کرد: در وضعیت خوبی از لحاظ استفاده از ماسک قرار نداریم و این الزام از سوی شهروندان بسیار کمرنگ شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر سیدجواد حسینی افزود: مصوبات ستاد کرونا در خصوص الزام رعایت استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی مانند گذشته بدون تغییر برقرار است و تا کنون ابلاغ جدیدی از سوی ستاد ملی کرونا در این خصوص صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: هم‌ اینک الزامات مربوط به واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت  پروتکل‌های بهداشتی همچنان به قوت خود باقی است.

دکتر حسینی ادامه داد: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشترین تاکید روی تزریق دُز سوم واکسیناسیون کروناست، وضعیت مشهد و شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موضوع دریافت دُز یک و ۲ جمعیت بالای ۱۸ سال نسبتا مطلوب است به طوری که ۹۹ درصد این جمعیت واکسن دز اول را تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اما در موضوع تزریق واکسن دُز سوم تنها حدود ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واکسیناسیون را انجام داده‌اند.

استفاده از ماسک برای پیشگیری از سرخک و آبله میمون

دکتر حسینی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت در کنترل ویروس کرونا، استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون بود، اما با توجه به گذشت مدت زمان ۶ ماه از تزریق دُز دوم واکسن، شهروندان باید نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک به جز کرونا، در پیشگیری از شیوع دیگر بیماریهای ویروسی نظیر کرونا و آبله میمونی ضرورت دارد و مردم باید بدانند که کرونا هنوز تمام نشده است، لذا سهل‌انگاری در استفاده از ماسک برای پیشگیری از شیوع این ویروس‌ها ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از آبله میمونی در کشور و به تبع آن خراسان رضوی گزارش نشده است اما پنج مورد سرخک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش شده که چهار مورد آن وارده و یک مورد ایرانی است و یکی از راه‌های مهم پیشگیری از این بیماری هم استفاده از ماسک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.