نخستین عمل جراحی " اپی‌لپسی" برای درمان صرع مقاوم به درمان طبی را با موفقیت در بیمارستان قائم مشهد انجام دادند.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: بیمار دختری ۱۹ ساله بود که تحت درمان دارویی قرار داشت اما در روند درمان به دارو پاسخ نمی‌داد و با بررسی کافی با دستگاه ال.تی.ام، بیمار آماده عمل جراحی شد.

به گزارش جماران، دکتر فریبرز ثمینی افزود: این بیمار مبتلا به صرع بعد از هوشیاری و ترخیص ظرف مدت سه تا پنج ماه آینده به احتمال زیاد بدون نیاز به دارو خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بیماری که عمل جراحی برای وی انجام شد کانون تشنج‌های فرد در قسمتی از کورتکس مغز بود که تغییر ساختاری یافته بود و در این عمل جراحی، ارتباط کانونی قطع شد و کانون تشنجی نیز حذف شد تا فرد دچار تشنج نشود.

اعضای هیات علمی گروه جراحی مغز و اعصاب اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد به عنوان یکی از قطب‌های آکادمیک کشور، پاسخگوی درمان بیماران مبتلا به صرع باشد.

ثمینی افزود: بیماران مبتلا به صرع ممکن است دچار ضایعه مغزی باشند و یا مسایل مختلفی از جمله مشکلات متابولیکی یا ساختاری در مغز باعث ایجاد تشنج شده باشد که این روش برای درمان تشنج‌های مقاوم به درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که از چند سال قبل دانشگاه مونستر آلمان همکاریهای خوبی را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام داده است گفت: دکتر علی گرجی و دکتر مریم خالقی با علاقه مندی زیادی پیگیر امور و هماهنگی و همکاری بین ۲ دانشگاه مشهد و مونستر هستند و بدین ترتیب ارتباط بسیار خوبی بین علوم پایه و بالین در زمینه علوم اعصاب ایجاد و در همین راستا وبینارهای متعدد و کنگره‌های خوبی بین ۲ دانشگاه برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.