رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: در کشور ما متأسفانه پدیده واکسن‌هراسی مشاهده می‌شود و این موضوعی بسیار خطرناک است و همواره معتقدیم که همه افراد واجد شرایط باید به سمت انجام واکسیناسیون کرونا بروند

رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد که بیشترین بیماران کرونایی خراسان رضوی تا کنون در این بخش بستری شده‌اند گفت: در کشور ما متأسفانه پدیده واکسن‌هراسی مشاهده می‌شود و این موضوعی بسیار خطرناک است و همواره معتقدیم که همه افراد واجد شرایط باید به سمت انجام واکسیناسیون کرونا بروند همچنین ما در همین مدت با افرادی مواجه بودیم که نگران دریافت یک واکسن خاص بودند اما مطالعات صورت گرفته نشان داده که همان واکسن ۹۰ درصد اثربخشی داشته است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا صداقت با اشاره به نگرش‌های نادرست و موانعی که باعث واکسن هراسی در جامعه شده است افزود: این تصورات اشتباه شامل عدم ایمنی کامل واکسیناسیون، اعتقاد به روش‌های جایگزینی مانند استفاده از دمنوش‌ها، تقویت کننده‌ها و اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک، نگرانی از عوارض واکسن، امکان ردیابی و تغییرات دی.ان.ای فرد، ابتلا به کرونا پس از تزریق واکسن و عدم نیاز به واکسن در صورت قوی بودن سیستم ایمنی است.

وی ادامه داد: همه این دیدگاه‌ها نادرست و حاصل برداشت‌های غلط و یا نتیجه تبلیغات و خط دهی افردی سودجو به ویژه در فضای مجازی است لذا اگر به پرسشهای مردم پاسخ داده شود و آگاهی‌های آنان ارتقا یابد همه به فواید واکسیناسیون پی خواهند برد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مردم بدانند که هیچ چیزی جایگزین واکسیناسیون نخواهد بود در واقع چاه کرونا با واکسیناسیون پُر می‌شود و ماسک زدن و انجام سایر اصول بهداشتی تنها در حد موانعی بر سر چاه برای نیفتادن در داخل آن است.

صداقت افزود: بر پایه تحقیقات انجام شده بیشتر افراد جامعه پس از دریافت واکسن، عارضه ای نداشتند و تنها در کمتر از پنج درصد، عوارض جدی منجر به مراجعه به بیمارستان گزارش شده است.

وی ادامه داد: بر پایه این تحقیقات ۹۰ درصد مردم نسبت به این که خود واکسن زدن باعث ابتلا به کووید می‌شود اعلام نگرانی کرده‌اند که این هم یک تفکر اشتباه است و در هیچ مرجعی علمی این موضوع تایید نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.