بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور با نام سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی » و با ظرفیت روزانه ۲۰ هزار دُز تزریق واکسن امروز چهارشنبه در نمایشگاه بین المللی مشهد افتتاح شد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

امام جمعه مشهد گفت: ویروس کرونا عرصه آزمایش و امتحان برای مردم بوجود آورد، عده‌ای در این زمینه خدمات ارزشمند ارائه کردند آنچه مردم، استادان دانشگاه و کادر درمان در این عرصه نشان دادند کار انقلابی و جهادی بود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور، با بیان اینکه موج پنجم کرونا تهاجم غافلگیرانه داشت افزود: روزانه بیش از ۱۰۰ خانواده در این خطه عزادار شدند اما اقدامات استاندار نیز جای قدردانی دارد زیرا بسیار مخلصانه مدیریت ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا را انجام داد و کادر درمان نیز با همکاری دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد توانست جوابگوی نیاز مردم باشد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی نیز در موج پنجم ورود خوبی داشت، مهمانسرای این آستان مقدس تعطبل شد و تمام بودجه صرف نهادهای درمانی و بهداشتی شد که این حسن تدبیر و روشن اندیشی تولیت آستان قدس رضوی قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیج جامعه پزشکی نیز با دست خالی فعالیت جهادی به نمایش گذاشت و طرح مسجد سنگر سلامت را به اجرا گذاشت که طرح الگوی کشوری شد.

وی افزود: امروز نیز با ابتکار شهردار جوان به عنوان عنصری از نسل دوم انقلاب، مرکز واکسیناسیون در این شهر بهره برداری شد که امیدواریم آثار پر برکتی داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: دشمن از هر راهی در صدد لطمه زدن به مردم است تا جایی که جریان سلامت آنها را به خطر بیاندازد و از آنجا که ناامید و شکست‌ خورده است، سعی دارد به سلامت مردم نیز صدمه بزند.

وی گفت: دشمنان با توسل به روشهای مختلف واکسن هراسی و نزدن واکسن را تبلیغ می‌کنند، عده‌ای جهل دارند و بر نادانی خود به نزدن واکسن اصرار می‌ورزند، عده‌ای نیز  چشم به دروازه غرب دارند. 

امام جمعه مشهد افزود: تا واکسیناسیون همگانی نشود، ویروس کرونا ریشه‌کن نخواهد شد، حال که با مجاهدت نهادهای حکومتی و دولت واکسن در اختیار عموم قرار گرفته، نباید از زدن واکسن امتناع شود.

[بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور در مشهد افتتاح شد]

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: از آغاز دوره جدید مدیریت شهری در مشهد مبارزه با ویروس کرونا در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

عبدالله ارجائی افزود: در این راستا تجهیز بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور با ظرفیت روزانه ۲۰ هزار دُز تزریق واکسن در نمایشگاه بین‌المللی این شهر در دستور کار قرار گرفت و امروز بهره‌برداری شد.

وی ادامه داد: در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی برای افزایش دو برابری ظرفیت این مرکز نیز وجود دارد.

شهردار مشهد گفت: همچنین اولین ناوگان سیار واکسیناسیون شهری با ظرفیت ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: تسهیل دسترسی مردم به واکسیناسیون اولویت و نیاز امروز است لذا این اتوبوس‌ها برای مناطق محروم و حاشیه‌ شهر آماده سازی شده‌ است، ارگانهای مختلف نظیر مراکز خیریه، آسایشگاه ها، مراکز نگهداری سالمندان نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.