انتقال و ترانزیت آزمایشی بار از طریق خط آهن خواف - هرات به کشور افغانستان طی هفته گذشته با موفقیت انجام شد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: انتقال و ترانزیت آزمایشی بار از طریق خط آهن خواف - هرات به کشور افغانستان طی هفته گذشته با موفقیت انجام شد.

به گزارش جماران، عباس خطیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود به استانهای خراسان رضوی و هرات افغانستان افزود: انتقال بار از طریق این خط آهن نیازمند هماهنگی مالک خصوصی بار، مرزبانی و گمرک ۲ کشور بود که این فرایند به خوبی انجام گرفت و با هماهنگی شرکتهای راه آهن ایران و افغانستان، ۵۰۰ تن بار سیمان توسط یک رام قطار باری از ایستگاه خواف به ایستگاه روزنک در شهرستان غوریان استان هرات افغانستان منتقل شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با این عملیات، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم روز افتتاح این خط آهن بواسطه مسائل گمرکی و مرزی انجام شد تا در موعد افتتاح مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تاریخ حدودی افتتاح خط آهن خواف - هرات روزهای ۲۰ تا ۲۳ آذر خواهد بود اما تعیین روز دقیق نیازمند هماهنگی های دیپلماتیک میان ۲ کشور است.

وی خط آهن خواف - هرات را پروژه ای در قالب طرح های جهش تولید وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: این طرح از ابتدای امسال با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه به عنوان پروژه دارای اولویت در قالب توسعه شبکه ریلی کشور در دستور کار قرار گرفت و بنای تکمیل آن پی ریزی شد که اکنون تمامی کار اجرایی آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.