دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته های گذشته 60 درصد مردم این شهر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده اند.

دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند کاهشی مبتلایان و بستری‌ها در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در هفته‌های گذشته ناشی از رعایت ۶۰ درصدی استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم بوده است.

به گزارش جماران، حمیدرضا رحیمی گفت: خراسان رضوی و مشهد همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند اما به نسبت هفته‌های گذشته تعداد مبتلایان و بستری‌ها روند کاهشی داشته است. 

وی ادامه داد: اگر درصد رعایت مردم به بیش از ۷۵ درصد برسد به طور قطع می‌توانیم مدیریت بهتری در زمینه‌ کنترل و درمان بیماری کرونا اعمال کنیم لذا از مردم تقاضا داریم هشدارها و توصیه‌های ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا را جدی بگیرند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمار بالای روزانه بستری‌ها در مراکز درمانی، مراجعات به مراکز بهداشتی و تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی ۱۹۱ خبر داد و گفت: تعداد مراجعه روزانه بستری بیش از ۱۰۰ نفر است و مراجعه روزانه بیش از هزار نفر را هم به مراکز بهداشتی داریم.

رحیمی افزود: به ‌طور متوسط روزانه بیش از هزار نفر با سامانه تلفنی ۱۹۱ در ارتباط هستند و  از مشاوران مستقر در پشت خطوط این سامانه راهنمایی لازم را می‌گیرند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شست ‌و شوی مکرر دست با آب و صابون به مدت ۲۰ تا ۴۰ ثانیه همچنان به عنوان چهار اصل پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کروناست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.