رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از امکان بروز موج دیگری از کرونا در این شهر خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حجم بالای مسافرت‌های درون‌شهری و برون‌شهری، امکان بروز موج دیگری از ویروس کرونا را محتمل کرده که امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد.

به گزارش جماران، محمدرضا حیدری در یکصدویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری شورای پنجم در انتخابات حمایت از تشکل‌های مردمی و مشارکت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مبنای موفقیت شورا میزان استفاده از تشکل‌های مردمی است، افزود: خوشبختانه در دوره پنجم تلاش‌هایی در راستای استفاده از تشکل‌های مردمی صورت گرفت اما هنوز فرصت‌ها و سرمایه‌های زیادی وجود دارد که از آن استفاده نشده است. یکی از عوامل پذیرش و مشارکت شهروندان، باور کردن احساس شایستگی و دانش‌مداری مدیران شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: از جمله زمینه‌های تحقق این مهم حذف زواید و اصلاح فرآیندها، پرهیز از هزینه‌های بیهوده، استفاده مناسب از منابع مالی و ارائه کارهای با کیفیت در عرصه خدمات و عمران شهری است. مردم آن را دائم رصد می‌کنند و از این طریق در جهت حفظ، نگهداری و مشارکت بیشتر تشویق می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی، به ‌ویژه در حوزه مشارکت‌های اجتماعی یکی از رویکردهای مورد تاکید شورای پنجم است، افزود: امیدواریم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و شهرداری نیز در جهت رسیدن به استانداردهای مطلوب گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص وضعیت کرونا در مشهد بیان کرد: گزارش‌هایی مبنی بر کاهش اندک آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر داشته‌ایم که علت آن توجه مردم به پروتکل‌های اجتماعی،  استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی است. حجم بالای مسافرت‌های درون‌شهری و برون‌شهری، امکان بروز موج دیگری از ویروس را محتمل کرده که امیدواریم اتفاق نیفتد.

وی در خصوص ماه محرم و صفر خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت شهری در برگزاری مراسم عزاداری امام‌حسین(ع) رویکردی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است. قطعا می‌توانیم هر خانه را به مکانی برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان تبدیل کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد در خصوص رویکرد شفافیت و انضباط مالی شورای پنجم تصریح کرد: این مهم یکی از بحث‌های محوری بوده که قول آن را به مردم دادیم و در برنامه‌ها و مصوبات نیز پیوسته به آن تاکید داشته‌ایم. ساختار بروکراتیک و بزرگ شهرداری ایجاب می‌کند به شفافیت و انضباط مالی توجه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که گستردگی مجموعه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد برخی از مشکلات باشد. در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین و گردش آزاد اطلاعات اتفاقات خوبی افتاده که در این خصوص از تلاش‌ها و زحمات مهندس آل‌شیخ تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: طراحی سامانه فاش، بارگذاری تمام اطلاعات شهرسازی، دسترسی آنلاین شهروندان، تشکیل کارگروه شفافیت در شورای شهر، پیگیری مستمر اتفاقات شهرداری و لایحه سوت‌زنی از جمله مصوبات شورا در باب تحقق شفافیت و انضباط مالی بوده است. ما در ادامه راه به منظور نهادینه شدن و توجه ویژه به شفافیت، وقت بیشتری خواهیم گذاشت. کمیسیون‌های تخصصی و کارگروه‌ها نیز باید نظارت بیشتری اعمال کنند تا برنامه‌هایی که به مردم در زمینه شفافیت داده بودیم، محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: اطلاعات مختلفی روی سامانه فاش بارگذاری شده که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند. این داده‌ها می‌تواند در اصل رقابت‌پذیری و کنترل برخی از انحرافات احتمالی، عامل موثری باشد که امیدواریم با همراهی، گام‌های ماندگار و نهادینه‌ای در فضای شهر برداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.