رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از اختصاص 1720 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در این استان خبر داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که از این میزان ۳۰درصد برای آبیاری کم فشار و ۷۰ درصد برای آبیاری تحت فشار است.

محمدرضا اورانی روز چهارشنبه در جلسه قدردانی از خبرنگاران فیروزه افزود: در روستاهایی که به صورت تجمیعی و با یکپارچه‌سازی اراضی خرده مالکی بخواهند برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اقدام کنند تسهیلاتی که جهاد کشاورزی پرداخت می‌کند بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح سامانه‌های نوین آبیاری در استان تا پایان سال ۹۸ در افزون بر ۱۶۱ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین اجرا شد که از این میزان از ابتدای امسال بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ هکتار به بهره‌برداری رسیده و ۹ هزار و ۶۵۰ هکتار در دست اجراست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی در بخش سامانه‌های نوین آبیاری از نظر طرح‌های اجرا شده و طرح‌های در دست اجرا در کشور به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را دارد.

اورانی افزود: در سال ۹۲ بالغ بر ۱۱۸ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته بود که این میزان در سال ۹۸ به ۵۰۸ هکتار رسید و امسال از محل صندوق توسعه، برای مناطق کم برخوردار تسهیلات با نرخ ۱۲ و نیم درصد و برای مناطق برخوردار با نرخ ۱۴ درصد در این بخش پرداخت می‌ شود.

وی ادامه داد: در شهرستان‌هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه باشند هیچ محدودیتی در این حوزه وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پارسال برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان ۱۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات و دنباله‌بندهای کشاورزی پرداخت شد که امسال برای این بخش ۱۷۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و سهمیه هر شهرستان ابلاغ شده است ولی محدودیتی برای کشاورزان شهرستان‌ها وجود ندارد.

اورانی با اشاره به این که به لحاظ فرهنگی بسیاری از اوقات نمی خواهیم اشکالات کارمان و مشکلات موجود بیان شود اظهار داشت: اصحاب رسانه در انتقال نظرات و مشکلات مردم به مسوولان و انعکاس کارهای مسوولان که از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه است نقش موثری دارند و خبرنگاران انسان‌های فداکاری هستند که با وجود همه نامهربانی‌ها دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.