بر اساس اعلام فرمانداران شهرستان‌های کوهستانی درگز و کلات در شمال خراسان رضوی بارندگی عصر امروز (پنجشنبه) و جاری شدن سیلاب یک جاده اصلی در شهرستان درگز و ۹ راه روستایی در شهرستان کلات را مسدود کرد.

فرماندار کلات گفت: در پی بارندگی امروز راه روستاهای سیرزار، قله زو، آغداش، خشت، نفته، خلج، گرو، سنگدیوار و بابارمضان مسدود شد.

به گزارش جماران، مهدی ناصری افزود: بازگشایی سه راه روستایی چهارراه، خاکستر و لائین کهنه نیز که در اثر بارش‌های روز سه‌شنبه هفته جاری  مسدود شده بود به علت بارندگی امروز ناتمام ماند.

وی ادامه داد: سیل و بارندگی امروز خسارات سنگینی به مزارع کشاورزی و دامداری‌ها، مناطق روستایی، راه‌ها و تاسیسات آب و برق این شهرستان وارد کرده است که میزان آن پس از برآورد خسارات اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار کلات گفت: هم اکنون بارش باران موجب آبگرفتگی معابر در شهر کلات نادری شده و به تاسیسات خدماتی این شهر نیز خسارت وارد کرده است اما تلفات انسانی تاکنون گزارش نشده است.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. ساکنان مناطق دامداری و عشایری که به صورت پراکنده در این شهرستان به فعالیت دامداری اشتغال دارند حدود هشت هزار نفر هستند و حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان نیز در شهر کلات نادری زندگی می‌کنند و بقیه نیز ساکن روستاهای این شهرستان مرزی و کوهستانی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.