نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره ) در تایباد روز پنج شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله نخست ساخت این طرح با ۵۰۰ راس گاو شیری، احداث ساختمان و خرید تجهیزات با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرد.

ابراهیم جهانگیری افزود: طرح ساخت گاوداری دو هزار راسی در چهار مرحله پیش بینی شده که سه مرحله دیگر آن تا پایان سال هزار و ۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرحله ابتدایی ساخت این طرح ۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره ) در تایباد گفت: این طرح عظیم در زمینی به مساحت ۲۶ هکتار ساخته شده و کاملا صنعتی است و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال "جهش تولید" نام‌گذاری شده است نقش بزرگی در جهش تولید و رونق اشتغال این شهرستان مرزی دارد.

جهانگیری افزود: برای اتمام نهایی این طرح، ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و موجب اشتغالزایی  ۱۰۰ نفر به شکل مستقیم و ۵۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم می شود.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد با ۲۷۰ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین یکی از قطب های دامپروری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.