آیت‌الله علم‌الهدی روز پنجشنبه در مراسم آغاز رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مشهد افزود: با چنین حرکت‌های جمعی و مردمی واقعیت اسلام و مدیریت اسلامی را نشان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از کرونا با این کمکها تمام نمی‌شود و باید علاج دائمی و موثر برای این وضعیت یافت ادامه داد: هم اکنون در مشهد ۳۷ هزار نفر در هتل‌ها و رستوران‌ها به خاطر شیوع کرونا بیکار شده‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: همچنین در سالن‌های تربیت بدنی و ورزشی نیز کارگران بسیاری هستند که در شرایط فعلی بیکار شده‌اند و باید برای زندگی و گذران معیشت آنها کاری کرد.

وی با بیان اینکه توزیع این بسته‌های معیشتی به مثابه سرشک از رخ پاک کردن است افزود: از استاندار خراسان رضوی، مدیر کل تامین اجتماعی و مسوولان ذیربط تقاضا داریم برای تامین مالی پرداخت بیمه بیکاری به کارگرانی که از نظر قانونی و شرعی حق دارند، تلاش کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: آنها کارگرانی هستند که یک سوم حقوقشان را هر ماه به تامین اجتماعی داده‌اند برای اینکه در موقع بیکاری و رنج حوادث به عنوان بیمه بیکاری به آنها کمک شود و در حقیقت پس‌انداز آنها در صندوق تامین اجتماعی برای آینده خودشان است.

وی گفت: در این وضعیت دشمن در حال تبلیغات برای مستاصل و درمانده نشان دادن ما از مدیریت این وضعیت است حال آنکه این قشر فقیر نیستند و پولی را که به تامین اجتماعی داده‌اند ثروت آنهاست که باید به آنها برگردد.

امام جمعه مشهد افزود: این قشر معامله شرعی با تامین اجتماعی کرده‌اند و هم از نظر قانونی و هم شرعی دریافت بیمه بیکاری حق مسلم آنهاست.

وی با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های عظیم نهادهای بزرگ انقلابی، همکاری‌های مردمی و حضور مردم نیز شایسته توجه می‌باشد ادامه داد: مردم ما در این رزمایش پا به پای نهادهای انقلابی آمده‌اند و در هر مسجد و محل کمک مردم پررنگ است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: کمک مردم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و آمیختگی جریان‌های مردمی با نهادهای انقلابی ارزشمند و ذی‌قیمت است.

وی با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در کشور و استان افزود: از بسیج، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان و دیگر نهادها نیز در این مسیر قدردانی و تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: جامعه ورزشی نیز در کنار فعالیت عظیم و پرپهنه کمیته امداد (ره) بخشی از رزمایش  مواسات را اجرا می‌کند.

وی گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در این استان تهیه شده که بخش عظیمی از آن توزیع شده و بقیه هم در حال توزیع بین نیازمندان و محرومان است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این فصل رزمایش را در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، شب قدر و شب شهادت حضرت علی (ع) قرار داده‌اند تا در عشق آن حضرت، به دستگیری از نیازمندان پرداخته شود.

در اجرای رزماش مواسات، همدلی و کمک مومنانه کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در خراسان رضوی توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین محرومان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.