علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، احداث ۹  اقامتگاه بومگردی، کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه،  احیای ۶ رشته صنایع دستی و سوغات محلی و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای احیای ظرفیت‌های گردشگری را از جمله برنامه‌ها و اقدام‌های صورت گرفته این نهاد عنوان کرد.

وی اظهار داشت: تهیه و تدوین کتابچه آثار تاریخی و بناهای قدیمی شهر تربت‌حیدریه توسط شورای اسلامی شهر یکی از برنامه‌های مهم و در دست اقدام است که در صورت تحقق این مهم، علاوه بر جلب و جذب بیشتر گردشگران، شاهد احیای ظرفیت‌های گردشگری خواهیم بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: یکی از بهترین هدایا و سوغاتهایی که می‌توان به مهمانان و گردشگران این شهر ارایه کرد کتابچه‌ای است که در آن آثار تاریخی و باستانی شهر معرفی شود که این خود سوغاتی ماندگار برای مسافران و گردشگران است.

۲۵۰ اثر تاریخی و گردشگری در منطقه تربت‌حیدریه شناسایی شده است و  ۳۵ بنا و ۱۱ تپه به همراه دو اثر معنوی و ناملموس از این شهرستان هم در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
هم اینک ۱۰ روستای هدف گردشگری، پنج اقامتگاه بوم‌گردی روستایی و پنج رستوران بین راهی در شهرستان تربت‌حیدریه فعالیت می‌کنند.
تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.