فاطمه حلاج‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مبارزه با آفت ملخ بومی که هر سال مشاهده می‌شود انجام شده و تا کنون حضور ملخ صحرایی(غیر بومی) در استان خراسان  رضوی گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: امسال مبارزه با آفت ملخ بومی تا کنون در شهرستانهای تایباد و فریمان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با ملخ صحرایی هم اکنون در استان خراسان جنوبی در حال انجام است و مرزهای مشترک ما با این استان مرتب رصد و پایش می‌شود.

حلاج‌نیا تاکید کرد: هوشیاری کشاورزان و کارشناسان و رصد وضعیت در این زمینه بسیار مفید است و به محض ورود احتمالی این آفت به استان خراسان رضوی با آن مبارزه خواهد شد.

وی ادامه داد: هر سال ملخ‌های بومی در استان خراسان رضوی وجود داشته و مبارزه با آنها صورت می‌گیرد و به محض مشاهده کانون ملخ با مبارزه فوری و آنی، اجازه گسترش به آن داده نمی‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مشکلی در زمینه مبارزه با این آفت نداریم و سم مورد نیاز و دستگاه‌های سم‌پاش به حجم و تعداد مورد نیاز در استان تامین شده است.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.