دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر علی روحبخش اعلام کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا، چهار نوع دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید -۱۹ شناسایی شد که تمامی این داروهای مورد نیاز با تدابیر از قبل پیش‌بینی شده در داروخانه‌های امام و هلال احمر مشهد موجود است.
وی ادامه داد: همچنین روزانه ۱۸ هزار لیتر الکل که برای مبارزه با کرونا بسیار پرکاربرد است توسط ۲۱ شرکت تولیدکننده مجوز دار در حال تولید است.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی یک ماه گذشته حواله خرید یک میلیون لیتر الکل از شرکت‌های تولیدی استان و ۶۰۰ هزار لیتر از این محصول از خارج از استان تهیه شده است تا الکل به اندازه کافی موجود باشد.

روحبخش افزود: خوشبختانه با مدیریت صحیح نه تنها هیچ گونه کمبودی برای تهیه الکل وجود ندارد بلکه نیاز استان‌های خراسان‌ شمالی و جنوبی نیز تأمین شده است.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین دو هزار و ۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.