علیرضا هاشم آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اظهار اینکه تولید کنندگان تخم مرغ، به‌عنوان یک ماده مغذی مهم در زنجیره غذایی مردم در گرو حمایت دولت برای ادامه فعالیت خود هستند، اظهار کرد: عمده ترین ویژگی تخم مرغ و وجه تمایز آن با سایر مواد غذایی، ترکیب کامل پروتئینی آن دارای تمام اسیدآمینه‌های ضروری و مواد مهم موجود در آنها نظیر کولین، لوتئین و گرانتین و تولید کم انرژی است که مصرف آن لازمه سلامت انسان است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای ۱۶ واحد مرغداری گوشتی و یک واحد مرغداری تخم گذار است، افزود: تک واحد تولید کننده تخم مرغ در شهرستان جوین دارای ظرفیت ۸۰ هزاری است که در سال ۱۳۹۸ با لطف خدا ۳۹۷ تن تخم مرغ تولید کرده است.

وی افزود: در سال ۹۷ به دلیل وارد شدن دیر هنگام مرغ‌های تخم گذار به واحد مرغداری و تولید دیرهنگام، میزان تولید این محصول ۳۵ تن بود، اضافه کرد: سال گذشته با توجه به شرایط خوبی که دولت برای مرغداران فراهم کرد، تولید تخم مرغ افزایش قابل توجهی داشت.

هاشم آبادی ابراز کرد: در حال حاضر صنعت تولید تخم مرغ شهرستان با توجه به کمبود یا نبود شدید نهاده‌ها دچار مشکل فراوان است که امیدواریم با تدابیر دولت چرخ این صنعت هم به خوبی بچرخد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به اینکه با هدف ترویج بیشتر مصرف تخم مرغ، ۱۷ مهرماه را به عنوان روز جهانی تخم مرغ نام گذاری شده، افزود: جایگاه ایران در سال‌های بعد از انقلاب رشد بسیار خوبی داشته است، در سال‌های اول انقلاب ما واردکننده تخم‌مرغ بودیم اما در چند سال اخیر ما صادرکننده این محصول هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.