هادی معماریان خلیل آباد روز چهارشنبه در نشست کارگروه فناوری این مرکز افزود: پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، آموزش در دانشگاه‌ها بر بستر مجازی قرار گرفت که در این راستا دانشجویان با مشکل هزینه این مدل آموزش و چالش جدید برای فراهم کردن بستر آموزش مجازی مواجه شدند.

وی با اشاره به درخواست دانشجویان مبنی بر رایگان شدن اینترنت مصرفی کلاس‌های مجازی ادامه داد: با تصمیم گیری های صورت گرفته و به منظور جبران بخشی از هزینه‌های اینترنت مصرفی دانشجویان، بسته حمایتی شارژ اینترنت جهت استفاده بهتر از آموزش‌های الکترونیکی به تمامی دانشجویان این مرکز داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری روزانه ۶۵ کلاس درس ‏مجازی برخط (آنلاین) در این مرکز گفت: مرکز آموزش عالی کاشمر از ۱۲ اسفند ماه پارسال اقدام به برگزاری کلاس در بستر فضای مجازی نموده است.‏

معماریان ‏افزود: سامانه موجود امکان برگزاری ۳۰ کلاس مجازی همزمان با ظرفیت ۵۰۰ کاربر را دارد، ضمن آنکه امکان تعامل و بحث بین استاد و دانشجو و بررسی حضور و غیاب دانشجویان وجود دارد. همچنین این سامانه قابلیت آن را دارد که چنانچه دانشجویی نتواند به هر دلیل به صورت آنلاین از کلاس‌ها استفاده نماید، فایل دروس ارایه شده، بصورت آفلاین نیز برای استفاده در هر زمان ذخیره گردد.

وی خرید و ارتقای تجهیزات سخت افزاری مانند قلم نوری، هدست و سایر تجهیزات مورد نیاز آموزش الکترونیک، تجهیز کلاس های سمعی بصری با تخته هوشمند، لپ تاپ و سایر تجهیزات مورد نیاز را بخش دیگری از اقدامات فنی و پایه‌ای ‏انجام شده در این مرکز برشمرد.‏

وی با اشاره به  نقش و جایگاه اجتماعی مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان مرکز پیشرو در توسعه پایدار منطقه ‏اظهار داشت: در راستای این مسوولیت اجتماعی، مرکز آموزش عالی کاشمر برای کمک به سایر دستگاه‌ها آمادگی برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی را در بستر سامانه آموزش مجازی مرکز دارد.

معماریان گفت: با توجه به شرایط حاضر تمامی مسوولان مرکز، تلاش خود را بکار خواهند گرفت تا دانشجویان با کمترین دغدغه، محتواهای آموزشی را با کیفیت بهتر دریافت نمایند.

مرکز آموزش عالی کاشمر از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون حدود هزار دانشجو در ۶ رشته تحصیلی دارد.

کاشمر با پنج مرکز دانشگاهی در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.