حسن افتخاری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه دارای ویژگی‌هایی همانند امکان کالیبره دیجیتال، مشاهده فلوی هوا و گاز، دستیار هوشمند اندازه گیری، بی نیاز از تصحیح نتایج، پورت ارتباط صنعتی و باتری قابل شارژ است که از نمونه بوسنج آمریکایی ODARATOR بسیار پیشرفته تر بوده و ۳۰ درصد ارزان‌تر است.

وی ادامه داد: دستگاه ساخته شده، کوچک و قابل حمل است و توانایی کمی‌سازی شدت بو در گاز طبیعی را دارد. همچنین این دستگاه علاوه بر دارا بودن حسگر اندازه گیری جریان گاز، میزان جریان هوا را نیز برای محاسبه مقدار واقعی درصد حجمی گاز اندازه گیری کرده و با پردازش داده‌های خروجی نیاز به استفاده از جداول و محاسبات دستی را رفع می‌کند.

وی گفت: این دستگاه دارای پردازشگر قابل برنامه‌ریزی بوده و می‌توان رابط کاربری آن را بر اساس نظر مشتری سفارشی سازی نمود همچنین با یک بار شارژ امکان انجام دستکم ۸۰ تست را دارد.

افتخاری افزود: نمونه بومی‌سازی شده دستگاه بوسنج گاز طبیعی با مشارکت و همکاری شرکت دانش بنیان پویا پردازش جام از شرکت‌های دانش بنیان استان به مرحله تولید رسیده و بهره‌مندی از خدمات و پشتیبانی کامل، دوام زیاد به واسطه بدنه مقاوم در برابر ضربه و رطوبت، حمل راحت و آسان، سهولت استفاده و کالیبراسیون دیجیتال از جمله مزیت‌های این دستگاه است.

وی با بیان اینکه ساخت دستگاه بوسنج گاز طبیعی در راستای بومی سازی اقلام راهبردی صنعت گاز و با توجه به لزوم جایگزینی ماده بودار کننده وارداتی با تولیدات داخلی انجام شده است اظهار داشت: با تجاری سازی و تولید انبوه نمونه داخلی این دستگاه، وابستگی شرکت‌های گاز به نمونه آمریکایی آن به صورت کامل برطرف خواهد شد.

وی گفت: این محصول، دستاورد گام نخست پروژه پژوهشی "ساخت دستگاه هوشمند گاز طبیعی (بینی الکترونیکی) " است که با تمهیدات در نظر گرفته شده نمونه ارتقا یافته آن در فازهای بعدی با قابلیت‌هایی همانند تشخیص و تعیین شدت بو بدون نیاز به دخالت اپراتور و با استفاده از هوش مصنوعی، ثبت اطلاعات، مانیتورینگ پیوسته و ارسال آلارم ساخته خواهد شد.

شرکت گاز خراسان رضوی با ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۲۵ مشترک شهری و روستایی بعد از تهران بیشترین آمار مشترکان گاز را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.