سروان امیر اسلامی ساعت ۱۷ روز سوم اردیبهشت ماه جاری در پی سقوط هواپیمای آموزشی ناجا سسنا که از فرودگاه "بیشه کلاه" محمودآباد به مقصد تهران در حال پرواز بود، به علت شرایط نامساعد جوی حین عملیات انتظامی در منطقه سلمانشهر مازندران با سقوط هواپیما به مقام رفیع شهادت نایل شد. 
پژوهشگر و مولف دانشنامه مشاهیر و مفاخر تربت‌حیدریه در بیان زندگینامه این شهید به خبرنگار ایرنا گفت: شهید اسلامی متولد ۱۳ تیر سال ۱۳۶۶ در تربت‌حیدریه بود که تحصیلات ابتدایی را در دبستان ابوریحان بیرونی، راهنمایی را در مدرسه راهنمایی امام جواد(ع) و تحصیلات متوسطه را در رشته تجربی دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان گذراند و بعد از پایان خدمت سربازی در سال ۱۳۸۸ وارد دانشگاه افسری نیروی انتظامی شد.
 آرزو علومی ‌بایگی افزود: وی پس از کسب رتبه نخست علمی نظامی در رسته راهور راهنمایی و رانندگی (مهندسی ترافیک) این دانشگاه، از بین هزار و ۵۰۰ نفر از هم دوره‌ای‌هایش توسط سازمان هواپیمایی معراج بورسیه و پس از گذراندن دوره "پی.‌پی.‌آی" از این سازمان به عنوان خلبان دوم، مشغول انجام پروازهای ماموریتی ناجا شد که پس از مدت کوتاهی موفق شد در بین هم دوره‌ای‌هایش به عنوان نخستین نفر عنوان خلبان یکمی را نیز کسب کند و نفر نخست تیم پروازی باشد. 
وی ادامه داد: شهید اسلامی مدرک "آی. آر" خلبانی را نیز در سال ۱۳۹۵ از دانشگاه علمی کاربردی تهران اخذ کرد و سپس به عنوان مسوول آموزش و جذب خلبانی دایره دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی انتخاب شد که تا قبل از شهادتش عهده دار این  مسوولیت بود .
به گفته علومی این شهید در مرداد سال ۱۳۹۶ ازدواج کرد و اینک نوزاد ۱۰ ماهه ای به نام آرش از وی به یادگار باقی مانده است. 
طبق آمار منتشره بنیاد شهید تربت‌حیدریه، این شهرستان ۶۷۵ شهید، ۱۴۱ آزاده و دو هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده که از جانبازان شهرستان ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد جانباز هستند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.