مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نشا در ۳۲ واحد گلخانه ای به مساحت هشت و نیم هکتار تولید شده است.

محمد میری ادامه داد: همچنین در سال زراعی جاری مساحت گلخانه های این شهرستان به ۱۳ هکتار رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد این مساحت افزایش یافته است.
وی سطح زیر کشت خربزه و هندوانه را در تایباد هشت هزار هکتار اعلام و بیان کرد: زودرس بودن محصول، صرفه جویی در مصرف آب، بازارپسندی و مبارزه با آفات از مهمترین مزایای کشت نشایی جالیز است.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سالانه بیش از ۵۰۰ تن انواع محصولات جالیزی در این منطقه تولید می شود و ۶۵ درصد محصولات گلخانه ای این شهرستان به نشای خربزه و هندوانه اختصاص دارد.

میری ادامه داد: ۸۰ درصد سطح کشت جالیز این شهرستان به روش مالچ پلاستیکی کشت می شود و میانگین تولید هندوانه و خربزه در هر هکتار به ترتیب ۳۵ و ۱۵ تن است.

وی افزود: برداشت این دو محصول اوایل تیر آغاز می شود و تا شهریور ماه ادامه دارد و در این مدت هزار نفر - روز در این حوزه مشغول کار می شوند.
تایباد ۶۵ هزار هکتار کشتزار و باغ و هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

سالانه ۲۵ نوع محصول باغی و ۲۸ نوع محصول زراعی در این شهرستان تولید می شود و ۷۵درصد جمعیت تایباد به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.
مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.