حجت‌الاسلام احمد ترابی روز چهارشنبه افزود: این پویش با همکاری روسا و دانشگاهیان این استان برای خدمت‌رسانی به افرادی که با شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند، راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا، دانشگاهیان در قالب گروه‌های جهادی و تشکیلاتی سعی در فراهم آوردن اقلام بهداشتی برای کمک به کادر درمان و افراد در معرض ویروس کرونا کردند که تهیه بسته معیشتی نیز به این حرکت خداپسندانه افزوده شد.
وی گفت: در این راستا ۵۰۰ بسته هر یک به ارزش تقریبی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال شامل یک کیسه برنج ۱۰ کیلویی، یک عدد تن ماهی، یک قالب پنیر، ۲ بطری روغن مایع، حبوبات و صابون مایع تهیه شده که در روستاهای این استان توزیع می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد نیز گفت: شرایط موجود در کشور همانند دهه ۶۰ که درگیر جنگ تحمیلی بودیم، می‌باشد.
دکتر سید محمدحسین بحرینی افزود: در چنین شرایطی برخی افراد از جان خود گذشتند و در مسیر سلامت کشور پای کار آمدند ولی برخی نیز تماشاچی بوده و مدام در حال انتقاد از عملکرد همه دستگاه‌ها و افراد هستند.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی کمک به افرادی است که با شیوع کرونا متحمل فشار اقتصادی و روانی شده‌اند.  
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن افراد در منزل، برخی دچار اختلال در اقتصاد و معاش خانواده خود شدند که می‌تواند زمینه درگیر شدن این افراد با بیماری را افزایش دهد زیرا وقتی مردم از نظر تغذیه تحت فشار قرار گیرند، سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف می‌شود.

دکتر شاپور بدیعی افزود: برای کمک به این افراد و با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، بسته‌های یاد شده که شامل اقلام پروتئینی و تغذیه‌ای می‌باشد تهیه شده است. 
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: با تاکید مقام معظم رهبری برای کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد، جمعیت دانشگاهیان استان خراسان رضوی وارد عمل شده تا علاوه بر رسالت خود در راه علم و تحقیق، به کمک افراد نیازمند نیز بشتابد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی مطلق افزود: به همین خاطر بیشتر بر حاشیه شهر مشهد و افرادی که از کمک‌های سایر مراکز مغفول مانده‌اند تمرکز شده است تا این بسته‌ها به صورت آبرومند و هدفگذاری شده به دست آنها برسد.  
وی ادامه داد: برای اولین مرحله امروز ۵۰۰ بسته کمک معیشتی تهیه شده که توسط دانشگاهیان به در منازل این افراد برده می‌شود و این حرکت در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.