علی رستمی روز یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه مشارکت‌های مردمی طرح کمک‌های مومنانه افزود: البته نباید فراموش کرد که قبل از اجرای این طرح و در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، گروه‌های مردمی و جهادی، بسیجان، طلاب و روحانیون و خیران پای کار آمدند و نسبت به شناسایی و توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی و بهداشتی اقدام‌های به موقع و متناسبی را انجام داده‌اند.
وی ضمن تاکید بر این که نباید مسوولان دولتی را در تشکل‌های مردم نهاد و فعالیت‌های مردمی به عنوان رییس یا مسوول معرفی کرد ادامه داد: تنها نقد وارده به این فعالیت‌ها، فقدان ساماندهی مشارکت‌های مردمی است.
فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: در این ایام در حالی که برخی افراد نیازمند چندین بسته معیشتی دریافت کرده اند برخی دیگر از دریافت بسته‌های معیشتی محروم مانده اند بنابراین وظیفه ما به عنوان مسوول این است  که با محوریت هر محله، نیازمندان را شناسایی و ساماندهی کنیم.
رستمی افزود: چنانچه محوریت هر محله، مساجد و پایگاه‌های بسیج باشند در این مکان‌ها، هیات امنای مساجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، هیات امنای هیات‌های مذهبی، خیران و نیکوکاران محل در یک اقدام هماهنگ افراد متضرر از شیوع کرونا و نیازمندان واقعی را شناسایی و خودشان اقدام به جمع‌آوری و توزیع در همان محل می‌کنند.
فرمانده سپاه ناحیه تربت‌حیدریه نیز  این نشست با تاکید بر اجرای طرح مومنانه به صورت محله محور و لزوم ساماندهی کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی از اجرای مرحله نخست رزمایش کمک‌های مومنانه خبر داد و گفت: در این مرحله با کمک گروه‌های جهادی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، هزار و ۲۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ریالی هر بسته بین دو میلیون و ۵۰۰ تا پنج میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.
سرهنگ علی نیک‌یاد افزود: پیشنهاد می‌شود در ادامه اجرای طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی، هر محله ضعیف را به محله قویتر وصل کنیم و به نوعی محلات معین یکدیگر باشند و از مراکز نیکوکاری و خیران هر محله در محلات دیگر نیز استفاده شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.