سعیدرضا قنبری‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرا رسیدن ۳۰ فروردین روز علوم آزمایشگاهی به فعالان این عرصه افزود: کارشناسان علوم آزمایشگاهی با انتقال یافته‌های خود در تشخیص بیماری، روند درمان را تسهیل می‌کنند و اکنون نیز با انتشار ویروس کرونا در کشور با تلاش شبانه‌روزی مشغول ارایه خدمت به مردم هستند.

وی اظهار داشت: متخصصان علوم آزمایشگاهی با مهارت خود در زمینه تشخیص، مراقبت، کنترل و پیشگیری از انواع بیماری‌ها نقش به سزایی دارند و در شرایط حاضر نیز شبانه‌ روزی در تلاشند تا جواب  آزمایش مربوط به بیماران کرونا در کمترین زمان ممکن تهیه شود.

او ادامه داد: در شرایط کنونی که کشورمان همانند سایر کشورهای دنیا با شیوع بیماری کرونا مواجه است نقش متخصصان آزمایشگاهی که با تلاش‌های شبانه روزی خود نظام سلامت را در کنترل و مهار این بیماری یاری می‌کنند بر هیچ کس پوشیده نیست. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: مردم باید با رعایت نکات بهداشتی و خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت، یاری‌گر کارکنان بخش بهداشت و سلامت کشورمان باشند.

قنبری‌زاده با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت در حوزه بهداشت از اقشار مختلف مردم خواست با انجام خود اظهاری در سامانه salamat.gov.ir با کارکنان حوزه بهداشت همکاری و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، زنجیره انتقال ویروس بیماری کرونا را قطع کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر تا ظهر روز شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۳۱ تن رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.