هادی ایزدی روز شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۲۷ مجوز جدید سرمایه‌گذاری با مبلغ سه هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۸۵۸ نفر در گناباد صادر شد.

وی ادامه داد: ۱۴ پروانه بهره برداری هم با سرمایه‌گذاری ۵۲۶ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۲۸۵ نفر در این شهرستان صادر شد که نسبت به سال ۱۳۹۷ از نظر تعداد ۶۲ درصد و از نظر سرمایه گذاری ۳۰۶ درصد و از نظر اشتغال ۳۴۶ درصد افزایش داشت.

وی گفت: در مجموع طی سال گذشته در این بخش ۵۱۵ اشتغال مستقیم در گناباد ایجاد شد که از این تعداد ۲۸۵ شغل در بخش صنعت و معدن و ۲۳۰ شغل جدید در بخش تجارت بود که نسبت به تعهد این بخش‌ها که ۲۲۹ نفر بود ۱۲۵ درصد رشد داشت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد افزود: پارسال همچنین ۶۰۹ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی و تبصره ای به ۱۹ طرح در بخش صنعت و معدن و تجارت این شهرستان پرداخت شد.

وی با اشاره به افزایش ذخیره مواد معدنی گناباد طی سال گذشته از ۳۳ میلیون به ۳۴ میلیون تن اظهار داشت: در این مدت ۱۴۹ گزارش نظارتی مربوط به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در بخش معدن و ۳۲ گزارش در بخش صنعت تدوین و به مسوولان ذیربط ارایه شد.

وی گفت: پنج هزار و ۳۸۸ تن کالا شامل ظروف چینی، سنگ نما، فرآورده های لبنی، نشاسته، زعفران و پسته بسته بندی شده، پودر موسیر، نمک، ظروف مقوایی، کالای خواب و پودرهای معدنی به ارزش ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار طی سال گذشته از گناباد به ۲۲ کشور صادر شد.

ایزدی از توزیع یک هزار و ۲۳ تن کالای اساسی، چهار هزار و ۹۲۵ حلقه لاستیک خودروهای سنگین و ۱۱ هزار و ۷۷۳ حلقه لاستیک خودروهای سبک طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: طی این مدت در ۴۵ هزار و ۶۴۰ بازدید نوبه ای و ۱۷۵ گشت مشترک با حضور مسوولان و دست اندرکاران ذیربط از واحدهای صنفی و خدماتی گناباد ۴۴۲ شکایت مردمی از این بخش رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در پی شکایت شهروندان از فعالیت‌های واحدهای صنعتی گناباد از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ نیز ۲۱۰ فرم تخلف با مبلغ ۶ میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال تدوین و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.