فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور روز جمعه در مرز دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام خداپسندانه در بخش جنت آباد شهرستان صالح آباد، بخش سمیع آباد تربت جام، نوار مرزی دوغارون، هوانیروز، ستاد فرماندهی ارتش در مشهد مقدس و بیمارستان ارتش مشهد انجام شد.

امیر سرتیپ رضا آذریان افزود: مدیحه سرایی و خدا قوت به نیروهای کادر و سربازان وظیفه از مهمترین برنامه‌های اجرایی در این برنامه معنوی بود.

وی با بیان این که این مراسم که حال و هوای معنوی خاصی در مرز دوغارون ایجاد کرده بود ادامه داد: خدام بارگاه منور رضوی با ذکر صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) و مداحی وارد تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی مستقر در مرز دوغارون شدند و برای امنیت و اقتدار ایران اسلامی دعا کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور این مراسم معنوی را موجب دلگرمی و شادی دلاور مردان ارتشی در این گذرگاه رسمی دانست و افزود: در ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از عوامل تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس و در حال حاضر عامل معنویت از مهمترین ارکان است که مردم و مسوولان به این نتیجه هم رسیده اند.

آذریان افزود: نبات متبرک و غذای گرم با حفظ موازین بهداشتی در بین نیروهای ارتشی مرز مشترک ایران و افغانستان توزیع شد.

وی ادامه داد: در سفر خادمیاران حرم مطهر رضوی به نوار مرزی مشترک ایران و افغانستان افزون بر هزار  پرس غذای گرم متبرک حرم رضوی توزیع شد.

استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این امتداد در شهرستان تایباد قرار دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.