رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ایجاد بانک اطلاعات اقشار آسیب‌پذیر به ساماندهی کمک‌های مردمی و سازمانی در زمان وقوع بحران کمک می‌کند.
محمدرضا حیدری افزود: در نشست علنی امروز شورای شهر طرح ۲ فوریتی ایجاد بانک اطلاعات اقشار آسیب‌پذیر، تصویب و شهرداری مکلف شد به منظور فعالیت هدفمند در زمان بحران‌های اجتماعی مانند شیوع ویروس و بلایای طبیعی، بانک اطلاعات شهروندان را با اولویت اقشار آسیب‌پذیر و کارگران ساختمانی، کارگران روزمزد، زنان سرپرست خانوار با استفاده از بانک اطلاعاتی سایر ارگان‌ها ایجاد کند.
راه‌اندازی واحد تشخیص مولکولی
بررسی و تصویب طرح راه‌اندازی واحد تشخیص مولکولی SARS-CoV-۲ از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، مستند به بند ۱۸ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر مشهد از طریق راه‌اندازی واحد تشخیص مولکولی SARS-CoV-۲ توسط سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، نسبت به هزینه ۲۵ میلیارد ریال در سال جاری اقدام کند.
حیدری افزود: طبق این مصوبه شهرداری مکلف است، بار مالی اجرای مصوبه را در لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۹۹ منعکس کند.
تصویب لایحه واگذاری بلوک‌های شماره ۱ و ۲ پروژه یاس در بولوار توس به قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در ازای بخشی از مطالبات قرارگاه از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای شهر مشهد بود.
تذکر به شهردار مشهد
همچنین در نشست امروز شورای شهر، شهردار مشهد از رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تذکر گرفت.
محمد حاجیان شهری در این نشست در زمینه عدم اجرای کامل مصوبه راه‌اندازی سامانه جامع معاملات شهرداری مشهد به شهردار این شهر تذکر داد.
وی همچنین علت عدم تهیه پیوست‌های زیست محیطی را از شهردار مشهد خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.