سردار یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در نشست قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با محوریت بررسی بیماری کرونا  در این استان با حضور مدیران رسانه‌های خراسان رضوی، افزود: تحقق مواجهه فعال و کنشی با بحران کرونا در بخش پزشکی نیازمند طراحی و اجرای برنامه تخصصی است. در مقابله تخصصی با شیوع بیماری نیز در حوزه علوم پزشکی عملکردها به دو بخش تخصصی و مدیریتی تقسیم می‌شود.

وی به مدیریت بحران جاری در دوره جدید اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اشاره و بیان کرد: در این فصل رعایت اصول و پروتکلهای بهداشتی باید در کسب و کارها اعمال شود. لازمه آن نیز هماهنگی بینابخشی است تا در نهایت روند شیوع بیماری کند شده و امکانات درمانی پاسخگوی شمار بیماران در مقاطع مختلف باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: پس از این مرحله، عملیات غربالگری مطرح می‌شود تا بیماران شناسایی و تعیین تکلیف شوند. سپس مراحل بستری در بیمارستان، قرنطینه و درمان در منزل ادامه خواهد یافت.

وی گفت: با اقدامات برون بیمارستانی و یا همان قرنطینه خانگی مبتلایان، بیماری فرد مهار و درمان سرپایی صورت می‌گیرد. نکته مهم این است که در این شکل از درمان بار فعالیت بیمارستانها کاهش پیدا می‌کند. 

سردار نظری در ادامه نشست قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی با حضور مدیران رسانه‌های این استان همچنین اظهارداشت: رسانه‌ چه در شرایط عادی و چه در شرایط خاص، در مدیریت و جهت‌دهی افکار عمومی موثر است چنانچه در طول سال ۱۳۹۸ چنین روندی به خوبی شکل گرفت و خود را نشان داد. 

وی همچنین "مسائل قرنطینه عام، تامین نیازهای معیشتی و رفع مشکلات کسب و کار" را به عنوان آسیب و از مسائل عمومی پیش رو در موضوع مقابله با کرونا توصیف و بیان کرد: یکی از راه‌حلها در خصوص این امور "کمک مومنانه برای  تامین معیشت افراد کم‌درآمد" و دیگری حل و فصل موضوع اجاره‌بهای اصناف و نیز خانه مستاجران است. در این خصوص نیز تخفیف در اجاره‌بها و کمک‌ به مستاجران می‌تواند در دستور کار قرار گیرد. 

فرمانده سپاه استانی امام رضا(ع) خراسان رضوی افزود: با توجه به مسئولیتهای اجتماعی شهرداری، مقرر شد همه نهادها حول محور شهرداری مشهد در خصوص تامین نیازهای معیشتی عمل کنند. در این چارچوب از همین حالا تا پایان ماه مبارک رمضان موضوع تدارک بسته‌های معیشتی و توزیع آن در بین شهروندان نیازمند در دستور کار است.

وی گفت: ۳۰۰ هزار بسته معیشتی برای ارائه به نیازمندان تامین شده که بخشی از آن بین جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری ساکن حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایران تا دیروز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در سطح کشور بطور بطور قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

همچنین تاکنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از این بیماران بهبود یافته، درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند. چهار هزار و ۳۵۷ نفر نیز تاکنون بخاطر ابتلا به بیماری کرونا در ایران جانباخته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.