حجتعلی شایانفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون سامانه‌های بارشی مختلف استان خراسان رضوی را فرا گرفته و هر کدام خساراتی را به دنبال داشته است که جمع بندی آن به زودی اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد افت شدید دما در مناطق مختلف این استان بودیم که به حوزه باغداری و کشاورزی خسارت بسیار وارد کرد.
وی گفت: همچنین بارش تگرگ در برخی شهرستان‌های استان نظیر کاشمر، بردسکن، فریمان، خلیل آباد و مشهد باعث خسارت به بخش کشاورزی شد.
شایانفر افزود: خسارت‌های آب و هوایی که از سوی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اعلام می‌شود بر اساس ارزیابی کارشناسی و در سه بخش کشاورزی، مسکونی و تاسیسات زیربنایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال به خاطر شیوع کرونا و کاهش ترددها و همچنین تدابیر اتخاذ شده و ارائه هشدارهای لازم، خسارات جانی سیل بسیار کمتر بوده است و در روزهای گذشته ۲ نفر بر اثر صاعقه در نیشایور جان باخته‌اند.
وی گفت: فعالیت سامانه بارشی که از امروز در استان آغاز می‌شود تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد و بارش‌های پر حجم ناشی از آن پیش‌بینی می‌گردد.
مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال سیلاب و آبگرفتگی بر اثر فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.