مهدی ناصری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش ۱۵ دقیقه ای امروز باران موجب سیلابی شدن "ژرف رود" در شهر کلات نادر شد که در پی آن خیابان امام رضا(ع) به عنوان خیابان اصلی شهر دچار آبگرفتگی شد.

وی ادامه داد: در حال برآورد خسارات احتمالی وارده به شهر و دیگر مناطق شهرستان هستیم اما با توجه به آمادگی که از قبل ایجاد شده بود احتمالا خسارات اندک است ولی احتمالا مواردی از تلف شدن احشام وجود دارد که هنوز جمع بندی نشده است.

فرماندار کلات اظهار داشت: شهر کلات دارای حدود ۱۰۰ حوضه آبریز است که آبریزهای حسن احمد، دربند، خوارزم، خشت و پائین محله از جمله حوزه های اصلی است و هنگام سیلاب مناطقی مانند مسجد جامع که در خط القعر قرار دارند آسب پذیرترند که امروز با تمهیدات اندیشیده شده مشکلی برای این مناطق ایجاد نشد.

بر اساس اخطار اداره کل هواشناسی خراسان رضوی شدت بارشها طی امروز و فردا ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه در این استان افزایش یافته که منجر به بروز روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در برخی مناطق خراسان رضوی می شود.  
مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در فاصله ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. شهر کلات نادر حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

فروردین ماه پارسال نیز وقوع سیل در شهر و شهرستان کلات موجب تخریب بسیاری از زیرساختها خدماتی ، منازل مسکونی و اماکن عمومی در این شهرستان شد.    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.