ابراهیم تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۴ هزار و ۷۵۹ نفر با ثبت‌نام در سامانه سلامت و بقیه در سامانه سیب، برای غربالگری کرونا اقدام کردند.

وی اظهار داشت: از ابتدای آغاز اجرای طرح بسیج ملی کرونا، ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، هشت مرکز ۱۶ساعته، ۱۹ پایگاه سلامت شهری و ۱۴۷ خانه بهداشت روستایی در شهرستانهای تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه کار غربالگری بیماری کرونا را انجام می‌دهند.

او با بیان این که براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب،  ۸۷ درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه غربالگری کرونا شده اند ادامه داد: براین اساس، ۸۲/۲۵ درصد مردم در تربت‌حیدریه، ۹۳/۶ مردم در زاوه و ۹۳/۱ درصد از مردم در مه‌ولات  توسط کارشناسان حوزه سلامت غربالگری کرونا شده اند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت در حوزه بهداشت از اقشار مختلف مردم خواست با انجام خود اظهاری در سامانه salamat.gov.ir با کارکنان حوزه بهداشت همکاری و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، زنجیره انتقال ویروس بیماری کرونا را قطع کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد. این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.