اسماعیل نصرآبادی روز یکشنبه با اشاره به روند افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان سبزوار به خبرنگاران افزود: تدابیر ترافیکی شدیدی برای روز طبیعت در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای تسریع در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا، شهروندان در روز طبیعت در خانه بمانند و برای حضور در تفرجگاه ها برنامه ریزی نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: روستاییان سبزوار نیز در روز طبیعت پذیرای شهروندان و مسافران نیستند و این دستور به دهیاران ابلاغ شده است.

نصرآبادی اظهار داشت: هم اینک تمامی ورودی های اصلی و فرعی  شهر سبزوار بسته شده و خودروها در محل ورودی پایانه مسافربری و میدان خلیج فارس پایش و بررسی می شوند.

وی ادامه داد: خودروهایی که رانندگان آنها در سبزوار غیر مقیم هستند در صورت سرپیچی از اعمال محدودیت ها بر مبنای مقررات جدید  ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودروی آنها به مدت یک ماه توقیف می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در سبزوار اغلب صنوف به جز نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها و برخی واحدهای صنفی ضروری تعطیل شده اند که در صورت سرپیچی از اجرای این مصوبه مهر و موم می شوند.

نصرآبادی افزود: یکی از مناطق با تراکم جمعیتی بالا در سبزوار کوی گلستان است که اهالی آن باید برای جلوگیری از تشدید شیوع بیماری کرونا از فعالیت های صنفی خودداری کنند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی - انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.

مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند.

بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آن پیشتر اجرا شده‌ و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.

از جمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی به ۱۰۷نفر رسیده که تاکنون ۱۳تن از آنان فوت کرده‌اند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.