حامد قربانی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هم افزایی و عزم مردم و مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در مقابله با بیماری کرونا عینیت می یابد و در مسیر ریشه کنی این بیماری هدایت می شود.

وی افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان طرح مهم  با هدف کاهش ارتباطات و مراودات اجتماعی و جلوگیری از تردد های غیر ضروری و حضور در اجتماعات فرصتی برای سرعت بخشیدن به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا فراهم می کند و هر اندازه مردم مشارکت بیشتری داشته باشند، بهتر به اهداف خود می رسد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح که مکمل طرح پیشگیری از شیوع بیماری کرونا محسوب می شود، در چهار ورودی این شهرستان پایگاه ایست و بازرسی ایجاد شده و از ورود خودروهای غیربومی به محدوده مرکزی شهر جلوگیری می شود و ورود خودروها بر اساس پلاک بومی، بیمه نامه و ارایه کارت ملی و مدارک نشان دهنده سکونت افراد در این شهرستان، صورت می گیرد.

فرماندار گناباد گفت:  ورودی میدان امام رضا (ع) و بقیه محورهای ورودی به داخل شهر گناباد مسدود شده و تردد برای مسافران به سایر شهرستانها از طریق جاده کمربندی بلامانع است.

وی افزود: همچنین از خروج خودروها با پلاک بومی از محدوده شهرستان گناباد در ایست و بازرسی شهید سالاری و ایستگاه کنترل بهاباد ممانعت می شود.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلا به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن پیشتر اجرا شده‌ و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.
از جمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.
به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.