دکتر حمیدرضا رحیمی روز جمعه در گفتوگو با خبرنگا ایرنا افزود: فیلم منتشر شده در فضای مجازی با عنوان "طوفان جنازه‌های کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد" خلاف واقع بوده و انتشار چنین تصاویر غیرواقعی توسط برخی افراد سودجو در شرایط سخت و بحران جای تاسف دارد.
وی ادامه داد: طبق دستورالعمل مربوطه در زمان تحویل اجساد بیماران کرونایی، خانواده‌های آنان برای شناسایی جسد باید به سردخانه مراجعه کنند تا به اشتباه جنازه فرد دیگری را تحویل نگیرند و امور مربوط به اینگونه بیماران در مکانی دیگر و به‌ دور از هرگونه ازدحام جمعیتی انجام می‌شود.
وی گفت: در فیلم منتشر شده تعدادی جنازه از سردخانه بیمارستان امام رضا (ع) خارج می‌شود در حالی که این جنازه‌ها مربوط به دیگر بیماران فوت شده بستری در بیمارستان بوده است.
دکتر رحیمی افزود: بیمارستان امام رضا (ع) بیماران دیگری غیر از مبتلایان به کرونا را نیز پذیرش می‌کند و هر بیماری که در این بیمارستان فوت می کند کرونایی نیست و هر روز صبح تمامی کسانی که در روز قبل متوفی داشتند برای دریافت جنازه و انجام امور غسل و کفن و دفن به سردخانه این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیکر برخی خانواده‌های فوت شدگان در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به دلایلی مانند ترس از ابتلا به کرونا در این روزها برای تحویل جنازه فوت شدگان خود به سردخانه‌ مراجعه نمی‌کنند و این به معنای تلنبار جنازه‌ها در سردخانه این بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا نیست.
در روزهای اخیر  فیلمی با عنوان طوفان و تلنبار جنازه های بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در فضای مجازی منتشر شده که بازتاب وسیعی در بین کاربران داشته است. 

بیمارستان امام رضا (ع) مشهد یکی از بیمارستان‌های آموزشی و مجهز شمال شرق کشور است که در شرایط فعلی بیماران بد حال دچار عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا از دیگر بیمارستان‌های مشهد و مناطق مختلف استان خراسان رضوی به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.
براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی به هزار و ۳۳۳ نفر رسیده که ۸۰۳  نفر از آنان مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در این استان هستند.
از ۳۰ بهمن ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال پنج هزار و ۴۳۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۷۶۵ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.  
تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است ۱۸۵ تن اعلام شده که  ۱۲۹ تن از این جانباختگان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.