دکتر محسن عظیمی نژاد در مراسم آغاز بهره‌برداری از بخش ویروس‌شناسی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی نیشابور افزود: بیشترین آمار شیوع این بیماری در بخش مرکزی نیشابور، بیشترین میزان فوت در مردان و بیشترین آمار ابتلا در بین زنان این شهرستان بوده است.
وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد افراد زیر ۲۰ سال نیز به این بیماری مبتلا شده و با افزایش سن میزان ابتلا و مرگ ناشی از آن افزایش می‌یابد.
وی گفت: تا ششم فروردین ماه ۸۲۵ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور پذیرش شدند که از این تعداد ۷۰۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.
عظیمی نژاد افزود: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی نیشابور با حدود ۸۰۰ مترمربع زیربنا شامل بخش های بیوشیمی، هماتولوژی، صنایع غذایی، میکروب شناسی، ویروس شناسی، کشت سلولی مولکولی، بایو بانک مرکزی و کلینیک تخصصی HTLV۱ با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال ساخته شده و با تیم مجرب از اعضای هیات علمی و کارشناسان بخش های مختلف از جمله ژنتیک و ویروس شناسی، آماده خدمت به همشهریان و سایر هم استانی‌ها می‌باشد.




️امام جمعه نیشابور هم در این مراسم گفت: بهترین عبادت، خدمت به خلق و بهترین خدمت به خلق، خدمت به سلامتی آنان است که با هیچ خدمتی قابل قیاس نیست.
️حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی با قدردانی از راه اندازی این آزمایشگاه جهت سهولت در تشخیص بیماری کرونا افزود: تلاش، وحدت و همبستگی در درمان و پیشگیری از این بیماری نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ جهان ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به آیه ای از قرآن شرایط کنونی را نوعی امتحان الهی خواند و همگان را به صبر و مقاومت دعوت کرد.



معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور هم گفت: اعمال محدودیت‌ برای تردد خودروها و فعالیت اصناف برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال کروناست.
علیرضا قامتی افزود: انسجام و همدلی بین مجموعه های مدیریتی نیشابور با محوریت دانشکده علوم پزشکی گویای این است که خدمات ارائه شده بر اساس منابع موجود خدمات ارزشمند بوده است.
وی ادامه داد: در دانشکده علوم پزشکی نیشابور زیرساخت های آزمایشگاهی ویروس شناسی و همچنین دستگاه های مخصوص تشخیصی وجود داشت که برای تسهیل در فرآیند تشخیص و درمان بیماری کرونا تجهیزات و کیت های آزمایشگاهی لازم تهیه شد تا خدمات تشخیصی در مدت زمان کمتری به شهروندان ارائه شود.
وی گفت: افرادی که قصد سفر دارند باید سفر خود را قطع کنند چون محدودیت های سختگیرانه در ورودی شهرها اعمال می‌شود و کد ملی، پلاک خودرو و بیمه افراد ملاک شناسایی آنهاست و کسانی که در حال حاضر در مسافرت هستند باید هر چه سریعتر به خانه‌های خود برگردند.
قامتی افزود: بوستان ها و تفرجگاه های شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و برگزاری هرگونه مراسم رسمی و غیر رسمی در این شهرستان ممنوع می باشد همچنین تمامی واحد های تجاری به جز موارد ضروری تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.
وی با بیان اینکه فعالیت ادارات و دستگاه های دولتی بر اساس بخش‌نامه های وزارت کشور و معاونت ریاست جمهوری خواهد بود ادامه داد: این تصمیمات در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان اتخاذ شده و انتظار می رود همشهریان حداکثر همکاری را با مدیریت شهرستان داشته باشند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.