دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر بجستان روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: تردد در جاده‌های این شهرستان از ۲۸ اسفند پارسال لغایت ششم فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد کاهش یافت.

امان الله نوروزی افزود: براساس اعلام کمیته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان در مدت یاد شده ۵۵ هزار و ۹۰۳ خودرو در چهار جاده بجستان - فردوس، بجستان - گناباد، بجستان - فیض آباد و بجستان - بردسکن تردد داشتند که بیشترین تردد در ۲۸ اسفند ماه با ۱۰ هزار و ۶۹۹ خودرو و کمترین تردد در دوم فروردین با ۶ هزار و ۵۵۰ خودرو ثبت شده است.

وی ادامه داد: طیق تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تمامی واحدهای اقامتی و پذیرایی اعم از مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بومگردی و ستاد اسکان در این شهرستان تعطیل است و بعد از شکست کرونا میزبان گردشگران، مسافران و زائران حضرت امام رضا (ع) خواهیم بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: سفر در جاده‌های این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد کاهش داشت.

علیرضا شناسایی افزود: براساس آمارهای کمیته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ستاد خدمات سفر گناباد در هفته اول تعطیلات نوروزی ۶۴ هزار و ۴۰۰ خودرو در چهار جاده گناباد – فردوس، گناباد - قاین، گناباد - تربت‌حیدریه و گناباد – بجستان تردد کردند. 

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین تردد در ۲۸ اسفند با حدود ۱۱ هزار خودرو و کمترین تردد در سوم فروردین با هفت هزار خودرو به ثبت رسیده است.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های لازم مبنی بر پرهیز از مسافرت، عدم پذیرش مسافر، تعطیلی اماکن اقامتی و پذیرایی و مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان از جمله دلایل کاهش تردد و سفرها بوده است.

گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.