به گزارش روز سه‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمد اسماعیل زاده افزود: در دانشکده پزشکی این شهر روزانه ۶۰ تا ۷۰ نفر از کارکنان و دانشجویان به تولید ملزومات لازم برای استفاده در مراکز درمانی خط مقدم مبارزه با کرونا می‌پردازند.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات با همکاری دانشجویان دانشکده فنی شهید منتظری، روزانه یک هزار پاپوش برای کادر درمان آماده و تحویل داده می‌شود که به تازگی این امر در محل دانشکده پزشکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش‌های مهمی که دانشجویان جهادی به آن پرداخته‌اند فرایند استریلیزاسیون ماسک‌هایی است که در سطح شهر و بیشتر در واحدهای زیر مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) تهیه و تولید می‌شود افزود: روزانه ۲۵ هزار ماسک تولیدی در این محل ضدعفونی و استریل می‌شود.

اسماعیل زاده به فعالیت‌های بخش ستادی دانشکده پزشکی مشهد اشاره کرد و گفت: بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، گان و شیلد توسط کارکنان این دانشکده بسته بندی و برای استفاده کادر درمان بخش های بیماران کرونایی به واحدهای درمانی ارسال می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی هزار و ۱۱۴ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها بطور  قطعی مثبت شده ۱۱۳ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.