دکتر علی یوسفی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا پیرامون شخصیت نافذ و فعالیتهای موثر معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور که اخیرا دعوت حق را لبیک گفت و به سرای باقی شتافت، افزود: زمان حدودا هشت ساله حضور مرحوم صالحی در دانشگاه فردوسی دوره‌ای ممتاز و متفاوت از دوره‌های پیشین فعالیت نهاد نمایندگی رهبری در این مرکز آموزش عالی بود. 

وی ادامه داد: درگذشت حجت‌الاسلام صالحی ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه فرهنگی کشور و فعالان این عرصه در حوزه دانشگاه و واقعه‌ای بسیار شوک‌آ و به غایت ناراحت‌کننده بوده است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سابقه آشنایی من با مرحوم صالحی به ویژه خانواده آن فقید به اوایل پیروزی انقلاب و بیشتر ارتباط با پدر ایشان بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون به ویژه دوره‌ای که مرحوم رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فردوسی بود و من نیز در آن زمان به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه خدمت می‌کردم، به اقتضای موقعیت اداری ارتباط تنگاتنگ و گسترده‌ای با مرحوم صالحی داشتم.

وی افزود: حجت‌الاسلام صالحی شخصیت روحانی دغدغه‌مند و مسوولیت‌پذیر بود. این ویژگیها را در وی نسبت به شرایط کل جامعه و محیط فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی به وضوح شاهد بودم، آن مرحوم وقت زیادی را صرف امور مسولیت خود می‌کرد و فعالیت، تلاش و حساسیت قابل توجهی نسبت به بهبود شرایط و محیط دانشگاه داشت.

دکتر یوسفی مرحوم شالحی را شخصیتی با سعه صدر بالا و انتقادپذیر توصیف و بیان کرد: موارد متعددی پیش می‌آمد که با یکدیگر گفتگو داشته و به توافق می‌رسیدیم زیرا آنگونه نبود که وی بخواهد محدودیتی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در محیط دانشگاه به وجود آورد.

وی ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام صالحی ارتباط گسترده‌ای با بدنه دانشگاه و دانشجویان داشت. هم با فعالان دانشجویی، تشکلها و مجامع دانشجویی و هم با کارکنان و اعضای هیات علمی به شیوه‌های مختلف ارتباط نزدیک و موثر برقرار کرده بود.

دانشیار گروه آموزشی علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ارتباط مرحوم فقید با مدیریت و اعضای هیات مدیره این دانشگاه نیز بسیار صمیمانه، دوستانه و فعال بود. وی هم در مجامع تصمیم‌گیری دانشگاه حضور فعال و هم خارج از آن تعاملی دوستانه داشت و بسیاری از مشکلات را با ایجاد فضای مفاهمه و همدلی و همچنین تاکید و تلاش بر همفکری به سهولت حل می‌نمود.

حجت‌الاسلام محمد مهدی صالحی، معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها ۲۲ اسفند ماه گذشته در پی سانحه رانندگی در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شد. وی روز نخست فروردین ماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و به سرای باقی شتافت.

آن مرحوم ظرف  سالها ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فردوسی مشهد بود.

حجت‌الاسلام صالحی آبان ۱۳۹۷ به سمت معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور منصوب شد و تا هنگام فوت در این سمت فعالیت داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.