به گزارش ایرنا، نصرت الله علیرضایی روز شنبه در مراسم نکوداشت روز خبرنگار در استاندار قزوین افزود: امروزه با جامعه متکثر از نظر فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی مواجه هستیم که با سلایق و دیدگاه های مختلف اعتقادات، باورها و آرمان ها و نظرات متفاوت را در جامعه بازتاب می دهند.
این مسئول افزود: با واقعیت متکثر جامعه، می توان هم همدلانه برخورد کرد و آن را به واقعیت شناخت و هم می توان صداهای مختلف را انکار کرد و نادیده گرفت.
وی ادامه داد: راه تقویت این تکثر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور و جامعه گفت و گو است و می توان اذعان کرد گفت وگو مهمترین عنصری است که امروزه در این جامعه به آن نیاز داریم.
علیرضایی خاطر نشان ساخت: گفت و گوی بین جریان های مختلف سیاسی و رسانه ای ملزومات ، مقدمات و بسترهایی نیاز دارد که از جمله باید مسئولان سعه صدر را بالا برده و بر حوصله خود بیفزایند.
وی با بیان اینکه کسانی که اهل گفت و گو نیستند یا باید به سمت خشونت یا شایعه و یا اخبار بدون پشتوانه پیش بروند افزود: کسی اهل گفت وگو است که در دیگران حداقل بخشی از حقیت را ببینید و کسی که از پشت حزب، نژاد، طبقه و جناح خود مسائل را بینید و خود را ترازوی حقیقت قرار دهد، نمی توانند به گفت وگو معتقد باشند.
علیرضایی افزود: گفت و گو یعنی اینکه هر کس از منظر خود یک برداشت و تحلیل داشته و آنها را به رسمیت بشناسد تا یک جامعه مبتنی بر طمانیه و آرامش داشته باشیم و گرنه در یک فضای مبتنی بر تنش و جر و بحث و تخطئه و حذف دیگران را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: همه اصحاب قلم و رسانه می توانند این فضا را ایجاد کنند و رسالت همه مسئولان ما ایجاد چنین فضایی توام با آرامش است که امیدواریم با دیدگاه ها و راه حل های موثر بتوانیم بیش از گذشته این فضا را ایجاد و تقویت کنیم.
علیرضایی گفت: 17 مردادماه روز خبرنگار همراه استاندار و معاون سیاسی از 20 رسانه استان در گروه ها و طیف های مختلف بازدید شد و از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه تجلیل شد.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.