علی رسولیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین این اقلام ۱۰۰ مانیتور مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است که با کمک فعالان اقتصادی تامین و توزیع شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار ماسک ساده، ۴۲ هزار ماسک "ان ۹۵"، ۱۰ هزار ماسک "اف.اف.پی"، ۲۰ هزار ماسک "ان۹۹"، ۱۲ ونتیلاتور، ۷۰ هزار لیتر الکل رایگان، ۲۱۰ دست لباس یکسره، ۱۲ هزار جفت عینک محافظ ، ۶۵ عدد تب سنج، ۲ هزار و ۳۰۰ عدد شیلد، ۴۹ هزار کلاه، ۴۰ هزار کاور کفش، ۴۰۰ ملحفه، پنج هزار و ۳۰۰ آستینچه، یکهزار و ۱۱۴ شیلد چندبار مصرف و سه هزار گان از دیگر اقلامی است که تاکنون توسط این کمیته تامین و به صورت رایگان تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی استان شده است.

براساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی ۶۶۱ نفر است که ۴۳۲ نفر آنان در حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند. 

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۸۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد و پس از آن نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌جام و تربت‌حیدریه به ترتیب با ۴۴ و ۴۲ بیمار در رده های بعدی قرار دارند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و گناباد نیز به ترتیب ۳۹ و ۱۹ نفر است. 

از ۳۰ بهمن تا ۲۸  اسفند امسال سه هزار و ۶۱۰ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌ و در این مدت ۲ هزار و ۱۲۹ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.