مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز شیوع بیماری در خارج از مرزها در این دانشگاه، برنامه های کنترل مراقبت مرزی در پایگاه های مراقبت مرزی و هوایی تحت پوشش دانشگاه فعال شد.

 دکتر محمد حسن درخشان افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور فعالیت تمامی واحدهای نظام شبکه در برنامه پیشگیری، کنترل و غربالگری بیماران حاد تنفسی و کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۶ ساعته به بیماران نیازمند خدمات درمانی ارایه می کند.

وی ادامه داد: ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت در سطح شهر مشهد و در سایر شهرستان ها نیز یک مرکز ۱۶ ساعته در مرکز هر شهرستان فعال هستند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پذیرش بیماران در بیمارستان ها و مراکز شبانه روزی شهری و روستایی و درمانگاه های خصوصی و مطب ها نیز فعال شده است و این واحدها در حال حاضر در ۳۸ شهری که عمدتا در شهر مقدس مشهد هستند فعالیت می‌کنند.

درخشان افزود: همچنین طی هماهنگی با معاونت درمان، مدیریت نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمانگاه های شبانه روزی خصوصی و خیریه که نقش فعالی در کنترل برنامه دارند نیز در این طرح فراخوان شدند.

وی ادامه داد: آموزش برنامه غربالگری در سامانه سینا برای تمام درمانگاه های بخش خصوصی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شده و آنها می توانند موارد مشکوک ویروس کرونا را در این سامانه ثبت کنند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی روزهای آینده به همت بهورزان، مراقبان، پزشکان و تمامی اعضای تیم های سلامت برنامه غربالگری جمعیت در برنامه کنترل کرونا محقق شد تا با شناسایی موارد مشکوک و بیمار مداخلات لازم زنجیره بیماری شکسته شود.

درخشان با اشاره به اینکه با اعلام تلفن همراه ثبت شده کاربران در سامانه، امکان غربالگری تلفنی و اینترنتی جمعیت فراهم است افزود: غربالگری از طریق تلفن همراه با پیش شماره ۷۲۶ به طور رایگان انجام می شود.

حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

تاکنون آزمایش کرونای ۶۳۱ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده است که ۴۰۸  نفر آنان در حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۲۳ نفر در مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.