امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان روز چهارشنبه و در حاشیه "رزمایش سراسری لبیک یا خامنه‌ای" نزاجا به منظور پیشگیری و پایش شیوع بیماری کرونا در مشهد طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ما به عنوان نیروی حافظ امنیت کشور در شرایط جاری طبق وظیفه امر شده به کمک کادر درمانی آمده‌ایم تا در کنار وظیفه سخت پزشکان و کادر درمانی یاریگر آنها باشیم.
وی ادامه داد: نیروهای  قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا زمان شکست بیماری کرونا، در قالب ۳۰ ایستگاه شهری و همچنین مبادی ورودی جاده‌ای مشهد مستقر خواهند بود تا این نیرو با جان و دل به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده‌کل قوا در راستای حفاظت از جان مردم لبیک‌گو باشد.
عضو ستاد تدبیر استان خراسان رضوی همچنین گفت: یکی از ایستگاههایی که امروز ۲۸ اسفند کار خود را آغاز کرده، در مدخل ورودی شهر مشهد مستقر است تا خودروهای ورودی بعد از ضدعفونی و نیز تب‌سنجی سرنشینان آنها امکان ورود به شهر را داشته باشند.
امیر سرتیپ آذریان افزود: همچنین در این چارچوب اگر فردی علائم بیماری داشته باشد، بنابر دستور وزارت بهداشت برای درمان به مراکز قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل می‌شود و تا مدت ۱۴ روز در آنجا تحت نظر خواهد بود تا سلامتی خود را بازیابد.
وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد در مناطق کمتر برخوردار شهر نیز مستقر شده و در هر پایگاه خود با استفاده از تجهیزاتی لازم علاوه بر ایلاغ توصیه‌های بهداشتی و راهنمایی مردم، همراه و همکار کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مبارزه با بیماری همه‌گیر باشد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: بسیاری از مردم شاید متوجه نشده باشند که درگیر بیماری کرونا و یا ناقل ویروس آن هستند لذا با پایش افراد اگر بتوان حتی جان یک نفر را نجات داد کاری بسیار ارشمند است.
وی افزود: قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در صورت نیاز همچنین مراکز بیمارستانی و بهداشتی ارتش را برای نابودی بیماری کرونا در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار دهد.
امیر سرتیپ آذریان گفت: از عموم همطنان درخواست می‌کنیم در خانه بمانند و در صورت نیاز، به ایستگاههای سلامت برپا شده از سوی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.