صفدر سلطانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، جریان آموزشی و پرورشی دانش آموزان باید تداوم و استمرار یابد و فرآیند تعلیم و تربیت متوقف نشود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به توصیه‌های متخصصین بهداشتی برای باقی ماندن در منازل و تردد کمتر در سطح شهر که باعث کم تحرکی دانش‌آموزان و خانواده‌ها شده است باید در زمینه تحرک بدنی و پرکردن اوقات فراغت اعضای خانواده‌ها تمهیدی اندیشیده می‌شد.

وی گفت: در این راستا تلاش کردیم با استفاده از تخصص و ایده‌های ارزشمند معلمان و دبیران تربیت بدنی استان، محتواها و الگوهای حرکتی قابل اجرا در منازل را متناسب با دوره‌های تحصیلی و سرفصل درس تربیت‌ بدنی تدوین کرده و جهت افزایش نشاط و شادابی و بهبود آمادگی عضلانی و قلبی تنفسی دانش آموزان و خانواده‌ها در ایام تعطیلات از طریق رسانه و بسترهای فضای مجازی در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

سلطانی افزود: با توجه به اجرای این طرح، از همکاران تربیت بدنی استان تقاضا داریم ضمن افزایش ارتباط با دانش آموزان و اولیای آنها در این ایام، ایده‌های خلاقانه و قابل اجرای حرکات ورزشی متناسب با زندگی آپارتمان نشینی، ایمن و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه ها را به دفتر معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ارسال نمایند.

وی ادامه داد: به این ترتیب می‌توان از ایده‌های برتر در زمینه تدوین برنامه‌ها استفاده کرد ضمن اینکه همکاران دارای ایده‌های برتر مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.