به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، محسن حداد سبزوار در این رابطه اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک در کشور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی سعی بر این داشته تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کنار رشته‌های مهارتی از جمله رشته طراحی دوخت و کارگاه‌های مراکز در تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی به استان کمک کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: سه مرکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا (س)، نیشابور و سبزوار که متولی رشته‌های طراحی دوخت هستند در زمینه تولید ماسک ورود کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دانشجویان و علاقه‌مندان با رعایت نکات بهداشتی در محیط‌های استرلیزه طراحی و دوخت ماسک‌های پارچه‌ای را انجام می‌دهند که با کیفیت هرچه تمام‌تر در دسترس عموم قرار گیرد.

حداد سبزوار با بیان اینکه با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه فنی وحرفه ای کشور و همراهی مسؤولین آموزشکده‌ای فنی وحرفه ای استان خراسان رضوی در شرایط اضطراری کنونی، پروژه متمرکز بر تولید ماسک‌های بهداشتی بوده است؛ گفت: کار تولید و تأمین مواد اولیه این نوع ماسک با همیاری خیرین، همکاران عزیز در سازمان مرکزی و همچنین مسؤولین و همکاران در آموزشکده‌های استان و بسیج دانشجویی انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: در طرح اولیه خود تا پایان سال ۹۸ آموزشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا (س) با به کارگیری کارکنان و دانشجویان با هدف تولید ۲۰ هزارماسک و آموزشکده فنی و حرفه‌ای سبزوار با تولید ۱۲ هزار ماسک ظرفیت‌های لازم خود را به کار انداخته اند. و با هماهنگی استانداری و همکاری با یکی از شرکت‌ها خصوصی جهت ضدعفونی و استرلیزه شدن ماسک‌ها اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای نیشابور با توجه به وضعیت بحرانی و تسریع در پیشگیری انتقال ویروس کرونا در شهرستان نیشابور به صورت خودجوش و با همکاری مدرسین و دانشجویان مرکز به دوخت ماسک پرداخته است.

وی افزود: همچنین آموزشکده فنی و حرفه‌ای نیشابور با تولید روزانه چهار هزار ماسک در محیطی بهداشتی و طبق استاندارهای روز که نمونه‌های اولیه آن ماسک‌ها پیش از تولید انبوه مورد تأیید معاونت بهداشت بوده است و در حال برنامه ریزی برای تولید لباس‌های بیمارستانی می‌باشد.

حداد سبزوار در ادامه از اقدامات خوب دانشجویان بسیج دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی که به همکاری با مرکز الزهرا (س) و همچنین تولید پاپوش بیمارستانی روزانه ۶۰۰ جفت با هدف ده هزار جفت عدد برای دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت مصارف بیمارستانی و بهداشتی اقدام نموده اند تشکر کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای متولی رشته‌های مهارتی در استان است، افزود: دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تا کنون در فعالیت‌های جهادی پیش قدم بوده‌اند و امید داریم بتوانیم سهم کوچکی در کنترل و نابودی ویروس کرونا داشته و کشور ایران به لطف الهی بتواند از این دوران نیز به خوبی و با کمترین هزینه عبور کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.