دکتر حمیدرضا صالح مقدم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر  ظرفیت نقاهتگاه بیماران بهبودیافته از کرونا در مشهد  که ۲۳ اسفندماه با همکاری سپاه امام رضا (ع) راه اندازی شده است ۳۰۰ تخت است.
وی اضافه کرد: بیماران بهبود یافته از کرونا که از بیمارستان مرخص می‌شوند و در منزل شرایط خود مراقبتی و قرنطینه را ندارند تا بهبودی کامل به نقاهتگاه ارجاع داده می‌شوند.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این نقاهتگاه، هماهنگی‌های لازم برای اقامت، تغذیه و دارو درمانی بیماران انجام شده است و در همه شیفت‌های صبح، عصر و شب تیم پزشکی آماده خدمت‌رسانی به بیماران هستند.
صالح زمان نگهداری بیماران بهبود یافته در نقاهتگاه را بسته به وضعیت آنان بین هفت تا ۱۴ روز عنوان کرد.

شمار مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی به دو هزار و ۹۱۸ بیمار رسیده است که هزار و ۸۵۱ نفر از این بیماران که طی ۳۰ بهمن ماه تا ۲۵ اسفند در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری بودند، بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

از این تعداد هزار و ۶۸۷ نفر از کل مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی در خراسان رضوی متعلق به مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۹۸۲ نفر از آنان بهبود یافته و به خانه بازگشته‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی  ۵۶۸ نفر گزارش شده است.

۳۵۴ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱۴ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ها و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.