حجت الاسلام احمد مروی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با شیوع بیماری کرونا، برخی افراد بطور موقت کار خود را از دست داده‌اند و کارگران روزمزد نیز بیکار شده و همان درآمد مختصرشان را نیز ندارند. 

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم در حد مقدورات و امکانات، چه در حوزه بهداشتی و درمانی و چه در حوزه اقتصادی به کمک مردم بیاییم و امکانات این مجموعه را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

وی گفت: توزیع بسته‌های کمک معیشتی مواد غذایی برای نیازمندان حاشیه شهر مشهد به تعداد ۵۰ هزار بسته و به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در کمک به مردم در این شرایط ویژه است که در صورت نیاز بیشتر، ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: ۱۵ میلیارد ریال نیز به بیمارستان امام رضا (ع) که درگیر درمان بیماران کرونایی است، کمک شده و در صورت نیاز در حد امکانات افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تولید روزانه سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و روزانه ۴۰ هزار ماسک در شرکت‌های دارویی وابسته به آستان قدس رضوی انجام می‌شود که اغلب در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد به صورت رایگان توزیع شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بخش‎های اقتصادی آستان قدس رضوی حدود ۱۰۰ هزار لیتر الکل برای مواد ضدعفونی و یک میلیون ماسک وارد خراسان رضوی نموده و در مناطق حاشیه‎ و محروم به صورت رایگان توزیع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: با توجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا در کشور به پرهیز از هرگونه اجتماع تأکید کرده است و از آنجایی که این ویروس اغلب از طریق اجتماعات انسانی منتقل می‌شود، از مردم عزیز کشور می‌خواهیم که امسال برنامه‌های حرم مطهر رضوی را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های رسانه ملی دنبال کنند و زیارت حضوری را برای بعد از عبور از این مرحله بگذارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۵۶۸ نفر رسیده است که ۴۲ نفر آنان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.