به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ که به صورت ویدئو کنفرانس در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به محض شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی، حوزه سلامت استان ضمن برنامه ریزی برای انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه، به حالت آماده باش درآمد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، افزود: در این راستا اقداماتی از جمله تعطیلی برخی مراکز اداری در برخی روزها، ابلاغ پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، لغو اجتماعات غیر ضروری و تقویت نظام سلامت از طریق تأمین منابع مالی در حد توان انجام شد.

استاندار خراسان رضوی عدم پذیرش مسافر و زائر به استان و به ویژه شهر مشهد را مهم‌ترین برنامه پیش روی خراسان رضوی برشمرد و اضافه کرد: به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا و با توجه به اعلام خبر لغو سفر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس، برنامه سال تحویل در حرم رضوی برگزار نخواهد شد.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم برای تقویت بخش سلامت استان در بخش‌های مورد نیاز کمک کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران با اعمال محدودیت‌های جدی در ورودی‌های استان و خروجی شهرستان‌ها به شهر مقدس مشهد و حوزه تابع خود کنترل‌های لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سیاست‌های استان در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بر اساس سیاست‌های ستاد ملی تنظیم می‌شود، ادامه داد: کلیه نیازهای بخش سلامت اعم از پیشگیری و درمان از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی پیگیری خواهد شد.

رزم‌حسینی بیان کرد: از همه پزشکان، پرستاران، مدیران بیمارستان‌ها و رئیسان دانشگاه علوم پزشکی و بخش درمان، رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، فعالان فضای مجازی و … به صورت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که در جهت خدمت به سلامت مردم در حال تلاش شبانه روزی هستند.

وی ادامه داد: از مردم شریف خراسان که به توصیه‌های بهداشتی پزشکان و متخصصان عمل کرده و خانه مانده اند نیز تشکر می‌کنم و می‌خواهم که این حرکت ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر، رؤسای قوه مجریه و قوه مقننه طی تماس‌هایی جداگانه با استاندار خراسان رضوی، گزارش آخرین وضعیت استان پیرامون مقابله با ویروس کرونا را دریافت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.