علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زایران از شهرستان‌های یزد، سرایان، بیرجند، قاین، گناباد، بجستان، فردوس، خلیل آباد، بردسکن، کاشمر، خواف، رشتخوار و مه ولات در ۲۶ موکب مستقر در شهرستان تربت حیدریه اسکان یافته و پذیرایی شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت ۳۳ هزار پرس غذای گرم توسط مردم، خیران و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بین زایران توزیع شد اظهار داشت: حدود یکهزار و ۹۰۰ چفیه، پرچم، جوراب و جلیقه شبرنگ و ۳۳ هزار بطری آب معدنی، کیک و آبمیوه نیز در این موکب ها بین زایران حرم رضوی توزیع شد.
وی گفت: ایستگاه‌های بین راهی در مبادی ورودی تربت حیدریه واقع در محدوده روستای حوض سرخ، آستان مقدس احمدالرضا (ع)، میدان آزادگان، بوستان شهید خاکسار، دهستان منظر، مجتمع فرهنگی امام رضا (ع)، پلیس راه شهید شیردل کامه، شهر رباط سنگ و روستاهای اسدآباد و حشمت آباد نیز به زایران خدمات اسکان و پذیرایی ارایه کردند.

دبیر ستاد خدمات سفر تربت حیدریه افزود: از شهرستان تربت حیدریه نیز پنج هزار و ۸۰۰ زایر پیاده که حدود ۲ هزار نفر آنان زن بودند در قالب ۵۷ کاروان پیاده به مشهد مقدس عزیمت کردند.
محمدی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر تربت حیدریه نیز با فعالیت ۱۴۳ نجاتگر و امدادگر در سه پایگاه امداد و نجات ثابت و ۲ کمپ موقت، با استفاده از پنج دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودرو نجات، به ۶۰۶ زایر پیاده حرم رضوی خدمات امدادی ارایه کرد.
وی گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان با ۱۰ کمیته تخصصی و همراهی ۳۲ نهاد دولتی و غیردولتی برای اسکان و پذیرایی از زایران حضرت امام رضا (ع) به مدت ۱۰ روز در آماده باش کامل بود.

شهرستان تربت حیدریه با ۲۲۵ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد هرسال شاهد عبور میلیون‌ها زایر است که بیش از ۱۰ هزار نفر آن‌ها در ایام مختلف سال به ویژه دهه پایانی ماه صفر با پای پیاده به پابوسی حضرت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.