دکتر محمدرضا حسینعلی‌زاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان شریعتی مشهد با ۱۶۰ تخت بستری یکی از بیمارستان‌های اختصاصی درمان بیماران مشکوک به کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۳ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در این بیمارستان بستری شده‌اند که ۱۱۳ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.
وی تعداد کل کارکنان و کادر درمانی بیمارستان شریعتی مشهد را ۶۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: کادر پزشکی این بیمارستان با تلاش  شبانه‌روزی به بیماران مشکوک خدمت می‌کنند.
دکتر حسینعلی زاده از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند و برای قطع چرخه انتقال ویروس بیماری ضمن رعایت بهداشت فردی در خانه بمانند زیرا در غیر اینصورت امکانات درمانی پاسخگوی مبتلایان به کرونا نخواهد بود.
بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا (ع) ، اکبر و قائم (عج) در مشهد برای درمان مبتلایان به عفونت‌های حاد  تنفسی اختصاص یافته و بیماران بد حال به بیمارستان امام رضا (ع) ارجاع داده می‌شوند.

در اجرای نظام سطح بندی درمان کرونا در مشهد ۴۰۰ واحد درمانی دولتی و خصوصی شامل درمانگاه و کلینیک و ۹ مرکز جامع خدمات سلامت سطح یک و دو درمان بیماران تنفسی را بر عهده دارد که این مراکز بیماران مشکوک را به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی تاکنون با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر رسیده است.
۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.
تعداد جانباختگان بیماری کرونا که آزمایش آنها بطور قطعی مثبت بوده در خراسان رضوی ۲۸ نفر است که ۲۰ نفر از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶ نفر مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند.  دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌جام و گناباد هم هرکدام یک مورد فوت ناشی از بیماری کرونا را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.