دکتر فاطمه نوده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهروندان باید هشدارها را جدی بگیرند، افزود: شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌ها ی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نسبت به روز گذشته  ۹ نفر بیشتر شده است.
وی خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی را از مهمترین اقدامات موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ذکر و بیان کرد: همه مردم باید با جدیت هرچه تمامتر به این توصیه توجه ویژه داشته و به آن عمل کنند.
وی گفت: هم‌اینک علاوه بر فعالیت مستمر کمیته بحران این دانشگاه و کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیشگیری از بیماری و مهار ویروس کووید ۱۹، دست‌ اندرکاران حوزه معاونت بهداشتی، رابطان بهداشت و بهورزان نیز در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن به طور شبانه‌روزی در این ارتباط فعالیت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مرکز آموزشی درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

دکتر نوده ادامه داد: شهروندان شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۴۰۱۱۳۳۳ هرگونه پرسش و ابهام خود را پیرامون بیماری همه‌گیر کرونا و نکات بهداشتی مرتبط با آن طرح نموده و از کارشناسانی که به طور ویژه در خصوص بیماری کرونا آموزش‌دیده‌اند پاسخ بگیرند.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های یاد شده در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.